Netykieta na Polfanie działa na zasadzie przestrzegania określonego zbioru zasad, które prowadzą do tzw. przyzwoitego zachowania na czacie. Uparte ich łamanie będzie wiązać się z różnymi przykrymi konsekwencjami, na przykład usunięciem “niegrzecznego” osobnika z danego pokoju lub serwera, na czas określony przez operatorów pokoju lub administratora serwisu, tu: server operatora (SOP-a).
Władzę ustawodawczą (wprowadzanie nowych projektów, zmian w funkcjonowaniu serwisu), wykonawczą (wprowadzanie w życie zmian i aktualizacja serwisu) sprawuje administracja Polfanu. W przypadku zaistnienia konfliktów i sporów, odpowiedzialni za ich rozwiązanie są właściciele/operatorzy pokoi. W przypadku niemożności rozwiązania problemu, ostateczną decyzję podejmuje administracja Polfanu.
W jej skład wchodzą: Czekamek, Shado, DMC, Olivia oraz server operatorzy: Xenia, CzteryEm, Banalny_Wawa i Stefan.
‘Jak przejść przez Polfan nie straciwszy wiary w życie?’
Polfan jest serwisem internetowym służącym do komunikacji w sferze rozrywki jak i w zastosowaniach biznesowych, takich jak konferencje. Tym samym funkcjonują w nim podobne zasady jak w świecie rzeczywistym.
- Tylko spokój Cię uratuje.
Główna zasada, która zmniejszy ryzyko wystąpienia wzmożonych konfliktów oraz przedłuży czas Twojego życia o kilka minut. Nie krzycz (pisząc WIELKIMI LITERAMI) - każdy widzi Twoją wypowiedź. Jeśli nie ma odzewu, nie bądź nachalny - spróbuj swoich sił w innym pokoju.
- Szacunek ważniejszy od emocji.
Nie przeszkadzaj pozostałym użytkownikom w czatowaniu. Szanuj opinie innych a oni uszanują Twoją. Nie zwracaj na siebie uwagi niestosownym zachowaniem - to bezcelowe.
‘Dlaczego zostałem ukarany?!’
Podręczna lista powodów i kar za nieprzestrzeganie netykiety, która dotyczy każdego użytkownika, po uprzednim pierwszym ostrzeżeniu i odesłaniu użytkownika do literatury
Netykiety Polfanu.
Nr |
Nazwa |
Opis |
Kara |
|
1. |
wulgaryzmy |
Wszelkiego rodzaju wulgarne wypowiedzi, obrażające innych uczestników rozmowy, nicki mające w nazwie obraźliwe słowa |
ban (15min) |
|
2. |
a) |
spam |
Rozsyłanie dużej ilości informacji o tej samej treści, nadużywanie obrazków bez związku z treścią rozmowy w pokoju. |
mute (15min) |
b) |
reklama |
Promowanie innych czatów i serwisów czatowych. |
ban (15min) |
|
c) |
flood |
Między innymi wstawianie tych samych emotikonek w liczbie większej niż 3, kilka razy pod rząd. |
mute (do odwołania) |
|
3. |
administracyjne |
Celowa obraza operatorów serwera, administratorów, oraz inne rażące wulgaryzmy skierowane w ich stronę. |
indywidualnie |
‘Różnica między operatorem pokoju a server-operatorem.’
Operator Pokoju (OP) |
Server-Operator (SOP) |
Funkcje administracyjne pełni w pokoju w którym ma status “właściciela” lub “operatora”. |
Funkcje administracyjne pełni w pokoju głównym Polfanu oraz w razie potrzeby we wszystkich pokojach serwisu. |
Jest gospodarzem pokoju, ustala jego opis i temat oraz wybiera ewentualnych pomocników (operatorów i halfoperatorów - półoperatorów). Może zmieniać funkcje pokoju. |
Pomaga przy zakładaniu pokoju, stałego nicku. Zbiera informacje na temat uwag odnośnie działania serwisu. Rozwiązuje konflikty i pozostałe problemy systemowe. |
Czerwona ikonka przy jego nicku oznacza administratora pokoju. |
Czerwona ikonka przy jego nicku jest widoczna w każdym z pokoi Polfanu. Nie oznacza właściciela pokoju, jedynie administratora serwisu, który chętnie uraczy Cię pełną informacją w razie problemu z czatem/programem itp. |
Ustala zasady komunikacji użytkowników w danym pokoju i może je egzekwować wedle własnego uznania (zgodnego z obowiązującymi normami moralnymi). |
Nie ingeruje w wewnętrzne ustalenia operatorów i właścicieli danego pokoju. Egzekwuje netykietę Polfanu w przypadku: a) tymczasowego braku operatorów pokoju, b) rażącego zachowania właścicieli/operatorów. |
-
Dzień Dziecka
Drodzy Użytkownicy, życzymy wszystkim dzieciom i tym, którzy zachowali w sobie dziecko, wspaniałego Dnia Dziecka! Niech ten wyjątkowy dzień będzie pełen uśmiechu, radości, zabawy i niezapomnianych chwil. Życzymy Wam, abyście zawsze mieli zdrowie, szczęście i możliwość odkrywania świata wspaniałych przygód. Cieszcie się każdym momentem i pamiętajcie, że jesteście wyjątkowi i ważni!
-
Jakie znacie sposoby na podryw?
Podryw to subtelna i indywidualna sztuka, która zależy od kontekstu i preferencji danej osoby. Oto kilka ogólnych wskazówek, które mogą być pomocne podczas podrywania zarówno na czacie, jak i osobiście: Zainteresuj się drugą osobą: Zadawaj pytania, słuchaj uważnie i okazuj zainteresowanie tym, co mówi druga osoba. Pytania o jej zainteresowania, pasje i marzenia mogą prowadzić […]
-
Gdzie szukać pomocy?
Zachęcamy wszystkie osoby, które potrzebują wsparcia, do skorzystania z telefonów wsparcia. Nie jesteś sam/a – istnieją organizacje i linie telefoniczne, które są tam dla Ciebie w trudnych chwilach. Oto kilka powodów, dla których warto skorzystać z tych usług: Gotowi, aby Cie wysłuchać: Osoby pracujące na liniach wsparcia są gotowe wysłuchać Twoich trudności, obaw i emocji. […]